Wczoraj, podczas specjalnego wydarzenia „Kanał Zero Meetup” zorganizowanego w ZEN.COM Expo pod Rzeszowem, założyciel Kanału Zero, Krzysztof Stanowski, zaskoczył publiczność ogłoszeniem ambitnych planów na nadchodzący rok. Głównym punktem programu było ujawnienie startu telewizji Zero TV oraz portalu informacyjnego zero.pl, które mają ruszyć już 1 lutego 2026 roku. Wydarzenie, transmitowane na żywo na YouTube, przyciągnęło setki widzów na miejscu i dziesiątki tysięcy online, podkreślając rosnącą popularność kanału.
Ambitne plany rozwoju Kanału Zero
Krzysztof Stanowski, znany dziennikarz sportowy i CEO Kanału Zero, rozpoczął swoje wystąpienie od podsumowania osiągnięć Kanału Zero w 2025 roku. Kanał, który wystartował w 2024 roku, osiągnął imponujące wyniki: blisko miliard wyświetleń (z rekordem 175 milionów w maju), przychody na poziomie 40,5 miliona złotych (wzrost o 49% w porównaniu do poprzedniego roku) oraz EBITDA wynoszące 9,2 miliona złotych. Stanowski podkreślił, że te sukcesy to zasługa polskiego kapitału i rosnącej liczby sponsorów – z 2 do 28 firm, głównie polskich przedsiębiorców wspierających zmiany na rynku medialnym.
Na 2026 rok zaplanowano dalszy wzrost: cel przychodowy to minimum 100 milionów złotych, a EBITDA powyżej 25 milionów. Zespół ma rozrosnąć się do 200 osób, w tym o kilkadziesiąt nowych dziennikarzy, w tym śledczych.
Zero TV – telewizja na pozycji „0”
Największym zaskoczeniem było ogłoszenie Zero TV, nowej stacji telewizyjnej dostępnej 24 godziny na dobę. Kanał ma być dostępny na pozycji „0” na pilotach telewizyjnych, co Stanowski negocjował z dużym partnerem z rynku telewizyjnego (nazwa nieujawniona, przyp.red. prawdopodobnie Canal+). Jak wyjaśnił:
„Nie chcę być na 167 pozycji, a po drugie nazywamy się Zero i chcę być przed TVP1, TVP2, Polsatem. Chcę być pierwszy. Poza tym macie wolny przycisk na pilocie” – przekonywał partnera Stanowski.
Dodał jednak, że Kanał Zero nie zamierza od razu podbijać rynku telewizyjnego:
„My jako organizacja nie jesteśmy wystarczająco mocni infrastrukturalnie, zarządczo, redakcyjnie, żeby podbić rynek telewizji. Możemy na nim namieszać, ale to nie jest wyzwanie, które zaprząta nam głowy jako pierwsze”.
Zero TV skupi się na treściach społeczno-politycznych, programach na żywo, rozrywce, newsach, podróżach i motoryzacji. Stanowski podkreślił, że to póki co nie rewolucja. Pierwszy w pierwszym roku działania – nie planuje zdominować rynku telewizyjnego. Kanał ma być dostępny w większości domów od 1 lutego, wykorzystując wolny przycisk „0” na pilotach.
Portal zero.pl – nowa jakość w dziennikarstwie online
Równolegle ruszy portal zero.pl, ambitny serwis informacyjny z naciskiem na mobilność i jakość treści. Redaktorem naczelnym zostanie Patryk Słowik, uznawany za jednego z najlepszych dziennikarzy w Polsce. Portal unikać będzie tabloidowych tematów, skupiając się na rzetelnym dziennikarstwie. Stanowski zapowiedział synergię z YouTube: treści z kanału będą cytowane na portalu, a zespół wzmocnią topowi autorzy (wiele nazwisk jeszcze nieujawnionych ze względów kontraktowych). Cel? Stać się wiodącym portalem w Polsce, wspierającym polskich dziennikarzy i przedsiębiorców.


Tylko że na większości pilotów 0 jest po 9 – taka zaszłość z czasów telefonów z tarczą.
Jak to zero wcisnąć na takim pilocie?
To możliwe tylko na dekoderach operatora, normy tv cyfrowej DVB-T(2) i DVB-C nie przewidują wykorzystania LCN równego 0.